Client_ Coop Year_ 2022 Media_ Nessuna categoria

Learning Ukrainian.

Il 24 febbraio 2022 l’Europa si sveglia con una guerra alle porte di Kiev.
Inizia un esodo di proporzioni colossali, con donne, bambini e anziani che scappano dall’Ucraina in cerca di rifugio.
I civili in fuga hanno bisogno di tutto: cibo, acqua, coperte, farmaci, pannolini, vestiti, giocattoli.

Intanto i TG e i talk show si riempiono di nomi e parole sconosciute, quasi impronunciabili.
È chiaro che se vogliamo aiutare questo popolo, è l’ucraino la nuova lingua da imparare. Subito.
On 24 February 2022, Europe woke up with war on its doorstep in Kiev.
Thousands of women, children, and elderly people fled from Ukraine in search of refuge.
Civilians running away from a war need everything: food, water, blankets, medicine, nappies, clothes, and toys.

Meanwhile, the news and talk shows were filled with unfamiliar, almost unpronounceable names and words.
If we want to help these people, we need to learn Ukrainian Right now.
Si pronuncia liky e significa farmaci.
Nasce così la campagna di Coop in favore dell’Ucraina, una raccolta fondi da devolvere a UNHCR, Comunità di San’Egidio e MSF che è stata declinata su stampa, web e PV.
It’s pronounced “liky” and it means “medicine”.
This is how the Coop campaign to support Ukraine came about. We raised funds to devolve to UNHCR, Comunità di San’Egidio, and MSF, and this initiative was publicised by the press, on the web and in our stores.

Credits_

  • Creatives
  • Giovanni Porro
  • Luca Cinquepalmi
  • Nathalie Schwitter
  • Anna Triolo
  • Tiziana Mariani
  • Francesca De Luca
  • General Manager
  • Alessandra Schwitter